Kapsul (Filem 2015)

Friday, August 28, 2015

Poster Rasmi Filem Kapsul 2015
Filem patriotik Kapsul di pawagam Malaysia pada 17 September nanti. Tun Mahathir pun berlakon dalam filem ini. Filem bermesejkan betapa perlunya bangsa Melayu bersatu dan terus maju.

FILEM: KAPSUL
Tayangan Di Pawagam: 17 September 2015
Genre: Sains Fiksyen
Pengarah: Allahyarham Martias Ali
Pelakon: Faizal Hussein, Dato’ Rahim Razali, Dato’ Ahmad Tarmimi, Adlin Aman Ramli, Shaharuddin Tambi, Haeriyanto Hassan, Fadilah Mansor, Zila Bakarin, Zamarul Hisham, Elly Mazlein, Ucop Cecupak, Manan Sulaiman, Engku Ahmad Rizal
Terbitan: Two Tones Sdn Bhd

VIDEO TRAILER KAPSUL


SINOPSIS FILEM KAPSUL
Sebuah kapsul masa Wawasan 2020 yang ditanam oleh Tun Dr. Mahathir Mohamad telah dicuri dan membawa Zohri kembali ke zaman silam. Zohri kini terperangkap di tengah pergolakan bangsa Melayu untuk mencapai kemerdekaan serta membawa bangsa Melayu keluar dari kancah kemiskinan. Zohri melihat dan merasa sendiri akan erti sebuah perjuangan bangsanya yang tidak pernah dia bayangkan selama ini. Dia melihat, dia merasai dan kini dia mulai memahami betapa peritnya liku-liku rentetan sejarah negara dan bangsa. Kembara Zohri berterusan dari satu era ke era seterusnya dan tiada siapa yang mampu membawa pulang ke zamannya kecuali dirinya sendiri.

You Might Also Like

0 comments

Video Widget

Follow Us